המצאת מוצרים ושירותים חדשים


line


הסדנה מבוססת על חשיבה המצאתית שיטתית Methodical Inventive Thinking – גישה להעלאת רעיונות מקוריים שהוכחה מדעית ובתעשייה.

 

מטרת הסדנה

בסדנה תוצג שיטה להעלאת רעיונות לקווי מוצרים ולשרותים חדשים. לאחר הצגת השיטה וכלי החשיבה נתרגל אותה על מוצרי ושרותי החברה.

PR InventingProducts

רציונל השיטה

כיצד מגיעים להבנה על צרכי שוק? אפשרות אחת היא לשאול לקוחות, אפשרות שנייה היא לזהות מגמות שוק וטכנולוגיה ולהתאים להן מוצרים ושרותים.

חשיבה המצאתית מוסיפה גישה של התבוננות על המוצר או השרות הקיים ושאיבת ידע ממנו על צרכים גלויים וסמויים.

למשל התבוננות מעמיקה על כסא אורטופדי מוצלח מגלה לנו ידע רב על נוחות ישיבה, על מענה בריאותי לגב, לאגן ולרגליים ולפרופורצייה בינהם.

ניתוח של שרות מוצלח מגלה לנו המון על מה באמת מדבר ללקוחות ואיך נכון להציג להם דברים באופן אטרקטיבי.

כלי החשיבה של חשיבה המצאתית שיטתית הם פרי נסיון עסקי רב שנים המגובה במחקר מדעי. כלים אלו מופעלים על מוצרים ושרותים קיימים, ומובילים אותנו מייד למחוזות שהחשיבה הרגילה אינה מבחינה בהם ביומיום.

הסדנה בהמצאת מוצרים ושרותים עוברת על כול שלוש השיטות להמצאה:

  1. חשיבה המצאתית שיטתית
  2. מגמות שוק
  3. שיחות עם לקוחות

האינטגרציה בין שלוש הגישות בנוכחות מומחי שוק, טכנולוגיה ותפעול מביאה לפריצות דרך בהמצאת מוצרים ושרותים חדשים.

 

לקוחות והתנסות

השיטה נוסתה בהצלחה במספר רב של ארגונים בארץ ובחו"ל: אינטל, אלביט, בגיר, מוטורולה, KLA TENCOR, ארד, דלתא גליל, כתר פלסטיק, טבע ועוד רבים אחרים.

 

נושאי הלימוד

  • תבניות חשיבה, ומדוע הן מפתח ליצירתיות?
  • פריצת דרך רעיונית: מהיכן מגיעים רעיונות שעדיין אינם מוכרים לשוק?
  • מגמות שוק, ומגמות טכנולוגיות. שלבים בהתפתחות מוצרים ומערכות
  • ·שיטות וכלים:
    • ·הוספת מימד – זמן, מקום, רגשות, חושים ושימוש בתכונות נוספות שלא העלנו על הדעת...
    • ·חלוקה - חלוקה למרכיבים וארגון המוצר / שרות מחדש
    • ·החסרה – הוספת ערך על ידי ויתור על מרכיב מהותי
    • ·הכפלה – הוספת מרכיבים מהסוג שכבר קיים שעושים את ההמצאה..
    • ·איחוד - מרכיב קיים ממלא לפתע תפקידים חדשים
    • ·היפוך – בניגוד ללוגיקה המקובלת, מעבר שיטתי על התפיסות המקובלות והטלת ספק בכולן.
    • ·"קופסא שחורה – דמיון מודרך" – דמיון התמונה כוללת של הפתרון וכניסה לפרטים.
  • סינון רעיונות ושיחה על הדרך להפיכת רעיון חדשני למוצר או שרות.
  • שיחות עם לקוחות וניתוח שלהן.

 

קהל היעד

בכדי להגיע לתוצאות אופטימליות מומלץ לערוך את מפגשי העלאת הרעיונות בפורום הטרוגני של מומחי תוכן מתוך הארגון: אנשי שוק, הנהלה, פיתוח וטכנולוגיה ואנשי הקו הראשון – השרות והמכירות. לצורך הבנה ביישום עדיף לשלב מידי פעם אנשי תפעול, ייצור, לוגיסטיקה.

 

משך הפעילות

הפעילות אורכת כשלושה ימי סדנה, וביניהם יש מפגשים עם מומחי תוכן חיצוניים ועם לקוחות – על פי הצורך.

במקרים בהם ליבת הידע כבר קיימת בקבוצה ניתן למקד ולערוך סדנה קצרה יותר, הכול לפי העניין.

 

line

 

חזרה לדף סדנאות חדשנות ויצירתיות >>

דף הבית | אודות | פרוייקט חדשנות | סדנאות חדשנות ויצירתיות | יעוץ עסקי וארגוני | השקעה בחברות | מאמרים | לקוחות  וסיפורי הצלחה | שותפים ופרגון | צור קשר | חזון וערכים | פנטה ריי - הסיפור מאחורי השם | פשוט - הספר | ניהול פרוייקט חדשנות | סדנת חשיבה המצאתית שיטתית | חדשנות כדרך חיים | מיקוד מוחות גישה חדשנית לסיעור מוחות | משא ומתן | מישהו לרוץ איתו - ביצועים ומכירות | המצאת מוצרים ושירותים חדשים | קבלת החלטות ניהוליות | חדשנות – החופש לטעות, אילוצים ויצר התחרות | יצירתיות, חי או מת – בידך הדבר | חדשנות – כוחן של מילים | ראיון מיון וגיוס עובדים | 


© כל הזכויות שמורות - פנטה ריי | עיצוב www.rotemdesign.com | תיכנות וקידום אלוף טכנולוגיות