פרוייקט חדשנות

 

line

"תן לאדם דג - והשבעת אותו ליום אחד. למד את האדם לדוג - והשבעת אותו לכל החיים". אמר לאו צה – חכם סיני. פרוייקט חדשנות מלמד את הארגון ואת מובילי הפרוייקט לדוג.

פרוייקט חדשנות עוסק ביצירת יתרון תחרותי לאורך זמן – עסקי, שיווקי, טכנולוגי. המטרה היא להותיר חותם ברור בארגון. אנו מודדים הצלחה בפרויקט חדשנות בפרמטרים עסקיים, בתוצאות של מכירות רווחיות, שווי חברה ובתחושה של "לפני.. ואחרי..".

מטרת משנה היא להותיר את הארגון עם הון אינטלקטואלי – פטנטים, מיתוג, טכנולוגיה חדשה, ורשת מומחים בה יכול הארגון להיעזר גם לאחר שהפרויקט מסתיים.

פרוייקט חדשנות

היעדים עבור פרוייקט כזה תואמים את האסטרטגיה של הארגון כיוון שיש בכוחו של הפרויקט לסמן דרך שמשנה את פני הארגון.

ההון האינטלקטואלי, אותו ממציאים במהלך פרויקט חדשנות, מהווה נכס, ומאפשר שימור יתרון תחרותי לתקופה ארוכה יותר מאשר רק רעיון למוצר יחיד. בארגונים מסוימים רישום הפטנט חשוב ומעלה את ערך הארגון, ובאחרים די בהסתמכות על הידע ליצירת קווי מוצרים בעלי ערך לאורך זמן. אנו מתחשבים בשיקולים אלה בבואנו ליצור את היתרון התחרותי.

 

line

אנו מאפשרים להתקשר על בסיס הצלחה. אנו מאמינים ביכולת שלנו ומציעים לוותר על חלק משכרנו ובתמורה לקבל בונוס על הצלחה עסקית. עסקה כזאת דורשת מחויבות של שני הצדדים וכוונה ברורה להוציא לפועל את הרעיונות, התפיסות העסקיות והטכנולוגיות שאנו מפתחים יחד.

פרוייקט חדשנות מכיל תפיסת ניהול של תיק מניות. כלומר, חלק מהפיתוחים נועזים יותר אך מסוכנים יותר, וחלק בעלי רמת ודאות גבוהה יותר. השאיפה היא שבכול מקרה משהו מהותי יצא לפועל וישפיע על רווחי הארגון.

אנו מציעים שתי אפשרויות להשתלב בפרוייקט החדשנות:

• ניהול בפועל כדירקטורים חיצוניים, כמנהלי פיתוח עסקים, או תפקיד ניהולי שיוסכם בינינו.

• ייעוץ חדשנות, ומינוי איש קשר מהארגון. איש קשר מחויב ובכיר: מחוייב לחדשנות ומאמין בה, ובכיר שיכול להניע מהלכים ולקבל החלטות.

דוגמאות לפרויקטי חדשנות שעשו פריצות דרך משמעותיות ברווח בטכנולוגיה ובשווי החברה ניתן למצוא בסיפורי לקוחות שלנו >

 

line

תאור קצר של תהליך פרויקט החדשנות

כול פרוייקט חדשנות מנוהל מעט אחרת, כיוון שאי אפשר להיכנס לאותו נהר פעמיים... השלבים הראשונים וההתארגנות לקראת די דומים. ההמשך שונה מאד ותלוי בתחום, באופי הארגון, וכמה מהר עולים על הרעיון החדש שעושה פריצת דרך.

שלב א: גיבוי ניהולי ומינוי מנהל לפרויקט

מחויבות ניהולית בדרג מתאים לפרוייקט ומינוי איש קשר או מנהל הפרוייקט. חשוב לוודא שהיעד אכן נחשב מרכזי עבור הארגון, אולם לאף אחד אין באמת דרך ברורה להגיע לשם בטווח של חצי שנה עד שנה. בפרוייקטים בהם אנחנו מנהלים בפועל ולא רק יועצים יש כאן שלב של סגירת סמכויות ומשאבים נדרשים.

שלב ב: הבנת האסטרטגיה, השוק, הטכנולוגיה

הבנת האסטרטגיה, השוק, והטכנולוגיה הקיימת מבוצעת על ידי בחינת מודלים שונים וכלי ניתוח שונים, בהתאם לשוק ולארגון. מסתבר שניתן להגדיר מספר עקרונות ראשוניים למיפוי ולסיכויי צמיחה גם עבור שוק וגם עבור טכנולוגיה.

השאלות המרכזיות עבורנו בשלב זה הן:

  1. האם היעד שהוצב אכן תואם את האסטרטגיה ויכול, כאשר יושג, להשיג פריצת דרך עסקית?
  2. מהן תבניות החשיבה המרכזיות שאולי "תוקעות" את הארגון? הן יכולות להיות קשורות באסטרטגיה, בתרבות הארגונית, בתפיסת השוק, ובטכנולוגיה.

שלב ג: בניית תמונת עתיד ותיאור פערים

תמונת עתיד מתארת במפורט איך ייראו הדברים כאשר נצליח לממש את רצוננו. כיצד נראה אנחנו ואיך יהיו לקוחותנו והמתחרים.

לצורך בניית תמונת עתיד אנו נעזרים במידת הצורך, במומחים מחוץ לארגון או מחוץ ליחידה העסקית עליה מדובר. הפתיחות לידע ומומחיות מבחוץ מהווה נדבך חשוב בהצלחה. אנו משקיעים הרבה מאמץ באיתור מומחים ומקצוענים שיוכלו להציע ולבסס הנחות יסוד שונות מהנחות היסוד הקיימות בארגון. היכולת לאתר ולרתום מומחים בעלי שם עולמי הוא אחד היתרונות של העבודה איתנו.

שלב ד: רשימת משאלות ולימוד חשיבה המצאתית שיטתית

בשלב הזה אנו מעלים רשימת משאלות ונעזרים בכלים מתוך חשיבה המצאתית שיטתית בכדי להעלות רעיונות ולגבש תפיסות חדשות. זה שלב הרעיונאות – Ideation.

שלב ה': בדיקות, "מעבדה" וחתירה ל PILOT או אב טיפוס ראשון

לאחר שהעלנו רעיונות ראשוניים אנו בוחנים אותם. כיוון שאנו עוסקים בחדשנות, חלק מהרעיונות לא נוסו בעבר בארגון. במהלך הדיונים עולות שאלות מרכזיות הקשורות להיערכות הארגון לשווק, לפיתוח, לייצור.

פריצות דרך עסקיות וטכנולוגיות דורשות לעיתים שינוי מבני בכדי להתמודד עימן. חשוב להבין שחדשנות היא תהליך שביכולתו לעצב מחדש תפיסות עולם ותפיסות ניהול העסקים בארגון.

בעוד שהשלבים הראשונים מובנים ויש דמיון מסוים בינהם. שלבי הפיתוח וההתקדמות אינם זהים וקשורים מאד לארגון, לתעשייה, ללוחות הזמנים הדרושים לפיתוח, ולמידת החדשנות והסיכון הנגזר ממנה.

 

line

להרחבה מומלץ לפנות לספר: "פשוט – חשיבה המצאתית שיטתית בפתרון בעיות והמצאת מוצרים חדשים", פרקים 4 ו 5, מאת גידי גילדה, הוצאת פנטה ריי, 2010

צרו איתנו קשר ונשמח לשרת אתכם: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 

 

 

 

 

צור קשר

web@training.co.il

טלפון: 04-6294294

נייד: 050-2691088

ניתן לפנות גם ב SMS


חדשנות ויצירתיות

the train that never stops

חדשות ועניין

> פורום חדשנות חדש באתר. אתם מוזמנים להיכנס...

> מישהו לרוץ איתו - ביצועים ומכירות. סדנה חוויתית ותהליכי חונכות במכירות לאנשי מכירות

> סדנת חדשנות וחשיבה המצאתית שיטתית באלביט. היה מרתקו יש תוצאות!

> משקיעים ובעלי הון של 500 אלף ₪ המעוניינים להצטרף להשקעה בניהולנו מוזמנים ליצור קשר.

> המוח והצל!! קליפ חדש ומדהים של NATIONAL GEOGRAPHIC!! תביטו מעל. איך המשחק בין אור וצל מעצבים את התפיסה שלנו.

> מכיר חברות שרוצות ובשלות למהפך עסקי? צור קשר. יש לנו הצעה אטרקטיבית עבורך!


דף הבית | אודות | פרוייקט חדשנות | סדנאות חדשנות ויצירתיות | יעוץ עסקי וארגוני | השקעה בחברות | מאמרים | לקוחות  וסיפורי הצלחה | שותפים ופרגון | צור קשר | חזון וערכים | פנטה ריי - הסיפור מאחורי השם | פשוט - הספר | ניהול פרוייקט חדשנות | סדנת חשיבה המצאתית שיטתית | חדשנות כדרך חיים | מיקוד מוחות גישה חדשנית לסיעור מוחות | משא ומתן | מישהו לרוץ איתו - ביצועים ומכירות | המצאת מוצרים ושירותים חדשים | קבלת החלטות ניהוליות | חדשנות – החופש לטעות, אילוצים ויצר התחרות | יצירתיות, חי או מת – בידך הדבר | חדשנות – כוחן של מילים | ראיון מיון וגיוס עובדים | 


© כל הזכויות שמורות - פנטה ריי | עיצוב www.rotemdesign.com | תיכנות וקידום אלוף טכנולוגיות